Call for papes: Labor transformations in the ecological transition – Rivista Sociologia del Lavoro, special issue n. 165 (1) 2023

È stata pubblicata la call for papers della rivista Sociologia del Lavoro, Special issue n. 165 (1) 2023, dal titolo “Labor transformations in the ecological transition: work, welfare and social movements in the era of climate justice”. Editors: Maura Benegiano and Matteo Villa (Università di Pisa), Paul Guillibert (Universidade de Coimbra)

Ulteriori informazioni e testo della call sono disponibili qui.

Sono benvenuti contributi in Italiano e Inglese.

La deadline per l’invio delle proposte è il 15 settembre 2022.

Info: prof. Matteo Villa (matteo.villa@unipi.it)

English version

Online the Call for Papers of the journal Sociologia del lavoro (Sociology of Labor), Special Issue No. 165 (1) 2023: Labor transformations in the ecological transition: work, welfare and social movements in the era of climate justice.

Further information and text of the call  are available here.

Contributions in English and Italian are welcome.

The deadline for submitting articles is September 15th, 2022.

Info: pro. Matteo Villa (matteo.villa@unipi.it)